تاثیر مقایسه کردن کودکان

اثیر مقایسه کردن کودکان

تاثیر مقایسه کردن کودکان: رویکرد میس یاسمن در تربیت نسل سالم

همانطور که می‌دانیم، برخی از خاطرات ما در دوران کودکی با همان بار هیجانی در ذهنمان حک می‌شود و تا همیشه همراهمان می‌ماند. این خاطرات اثر بزرگی در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند. در این سنین، پایه‌ریزی شخصیت شکل می‌گیرد و پس از آن، تغییر آن امری بسیار دشوار خواهد بود. در این دوران، الگوهای ذهنی ما تعیین می‌شوند. بنابراین، ما بعنوان والدین و یا معلمان تربیتی باید از تاثیر کلمات و رفتارمان بر کودکان آگاه باشیم.

متاسفانه، ما گاهاً ناخواسته با ترازوی ذهنی خود به مقایسه کردن کودکانمان می‌پردازیم که اثرات مخربی در آیندهٔ کودکانمان خواهد داشت. برخی از این اثرات عبارتند از:

– آسیب به عزت‌نفس کودکان
– افزایش رقابت ناسالم
– شعله‌ور کردن حسادت
– بروز لجبازی
– ایجاد ترس از شکست
– ایجاد اضطراب اجتماعی
– افزایش استرس
– تشویق به دروغگویی

کودکان سرمایه‌های اصلی آینده ما هستند و ما باید با بازنگری در رفتار و سخنان خود، قدم به سوی داشتن جامعه‌ای سالم و موفق برداریم.

در مدرسه “میس یاسمن” واقع در منطقه ۱ تهران (آکادمی زبان انگلیسی کوروش فر)، عملکرد و رفتار تیم آموزشی یک اصل مهم به شمار می‌رود. کادر آموزشی ما در ارتباط مستقیم با دلبندان شما هستند و تمام تلاش ما برای ساختن نسل سالم، حرفه‌ای و موفق است.

ما از والدین تقاضا داریم که روند پیشرفت دانش‌آموزان را با دوستان و هم‌کلاسی‌های خود مقایسه نکنند. یادگیری زبان انگلیسی متاثر از شخصیت دانش‌آموزان است و هر کودک با سرعت خود پیشرفت می‌کند. در نهایت، تمامی دانش‌آموزان در شرایط درست و سالم زبان ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه