تاثیر اعتماد به نفس در یادگیری زبان: یک سفر آموزشی

‎تاثیر اعتماد به نفس در یادگیری زبان

تاثیر اعتماد به نفس در یادگیری زبان: یک سفر آموزشی

یادگیری زبان مانند یک سفر است که باید آن را سپری کنیم و مهمتر از همه، از این مسیر لذت ببریم. مهمترین فاکتور در میزان یادگیری و مؤثر بودن آن، اعتماد به نفس هر شخص است. در این مسیر یادگیری، ممکن است در برخی موارد اعتماد به نفس خود را از دست دهیم و یا از ادامه دادن مسیر ناامید شویم. اما برخی نکات می‌توانند به ما در این مسیر کمک کنند:

1- همواره باید به خاطر داشت که یادگیری زبان نیاز به زمان دارد. با خود واقع‌بین باشید و بدانید که در چند قدم بعدی به چه نقطه‌ای قرار است برسید.
2- هیچ وقت خود را با دیگران مقایسه نکنید.
3- اشتباه کردن اجتناب‌ناپذیر است و کسانی که از اشتباه کردن نمی‌ترسند، اجازه نمی‌دهند که این اشتباهات بر اعتماد به نفسشان تاثیر بگذارد.
4- اگر روند یادگیری شما آهسته است، دلیل آن را بیابید و مسئله را حل کنید. در این مورد می‌توانید از معلم خود کمک بگیرید.
5- خود را از مواردی که حواس‌پرتی می‌کنند، رها کنید.
6- به عقب نگاه کنید و به میزان دانشی که به خود اضافه کردید افتخار کنید. این مسئله به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند.

در مدرسه میس یاسمن (آکادمی زبان کوروش فر) به این نکته بسیار اهمیت داده می‌شود. دانش‌آموزان تا سطح Family and Friends 2 با تکنیک‌های مختلف این مبحث را می‌آموزند و در سطوح بالاتر، با برنامه آموزشی دقیق و معلمان برتر، ویدیوهایی تولید می‌کنند تا تشویق شوند. در انتها، کارگاه‌های فن‌بیان برای اجرای مطالب خوانده شده برگزار می‌شود.

به خودتان ایمان داشته باشید و ادامه دهید. موفق باشید.
یاسمن کوروش فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه